Met trots nemen we deel aan de coalitie in Roermond

Door Privé: Lynn Rulkens op 8 juli 2022

Als PvdA Roermond presenteerden we vandaag, samen met LVR, GroenLinks en VVD, het coalitieakkoord: De stad van ambitie, daadkracht en verbinding. We zijn hier ontzettend trots op.

Het akkoord bevat voor ons een duidelijk progressief en sociaal karakter, waar wij ons helemaal in herkennen.
Lynn Rulkens, fractievoorzitter, noemt met trots enkele voorbeelden: “We maken werk van de basisbaan, zodat meer mensen mee kunnen doen. We zetten in op sterke wijken en kernen, en gaan als eerste aan de slag met het centrum van Swalmen, dat duidelijk een
impuls nodig heeft. Om de plannen te realiseren is geld nodig, waarbij de sterkste schouders de zwaarste lasten zullen dragen.”

Felix van Ballegooij, beoogd wethouder, vult aan: “Als onderwijsmens ken ik de problemen van de jeugd. Dat ik in mijn nieuwe portefeuille Onderwijs, Sport en Wijken mag bijdragen aan kansengelijkheid voor jongeren en de leefbaarheid in de wijken kan verbeteren, geeft zowel voor mij als voor de PvdA heel veel voldoening.”