Mooie plannen voor het verpauperde Yageo terrein

Door Privé: Lynn Rulkens op 15 juli 2020

Recent kwam er positief nieuws over het Yageo terrein naar buiten. De Roermondse ondernemer Matzinger heeft een plan ontwikkeld en lijkt overeenstemming te hebben met de huidige eigenaar over de aankoop van het terrein.

De plannen voor het bijna 10 hectaren grote terrein omvatten huurwoningen, een park, een restaurant en een evenementenhal. Als PvdA Roermond zijn we hier bijzonder verheugd over en wij vinden het een zeer positieve ontwikkeling. We hopen dan ook dat deze ontwikkelingen doorgaan en dat het verpauperde terrein omgevormd wordt tot een nieuw dynamisch stadsdeel waarbij recht gedaan wordt aan zijn historie.

Al jaren lang ligt het terrein, midden in Roermond er namelijk schandalig bij. Gegijzeld door haar eigenaar en speelbal van projectontwikkelaars die alleen maar uit zijn op geld verdienen en niet op het bieden van kwaliteit voor onze stad.

We roepen het college van Roermond op positief en constructief aan deze ontwikkeling mee te werken, het bestemmingsplan te wijzigen en de benodigde vergunningen te verlenen zodat de transitie kan plaatsvinden en de inwoners van Roermond kunnen genieten van het oude Philips terrein.

Privé: Lynn Rulkens

Ik hou van Roermond. Samen met mijn man en kinderen geniet ik elke dag van al het moois dat onze gemeente te bieden heeft. Desondanks is er nog veel werk te verzetten. Zo is betaalbaar wonen meer uitzondering dan regel en kan nog steeds niet iedereen meedoen. Daarnaast is het ook tijd voor een volgende

Meer over Privé: Lynn Rulkens