Noorderplas

Door Gert-Jan van Walsum op 19 april 2017

De Noordplas is een van de mooiste Maasplassen direct bij Roermond. Eind 2016 heeft een ondernemer plannen gepresenteerd om tal van voorzieningen aan te leggen. Het zou gaan om restaurants, aanlegsteigers, een zwembad maar ook een kartbaan en een kabelbaan als verbinding met de stad. Er is nog veel onduidelijkheid en daarom hebben we vragen gesteld aan B en W. Wij vinden het prima dat er wat voorzieningen komen bij de Noordplas. De huidige situatie biedt wel heel weinig. De PvdA vindt dat de Noordplas het hele jaar openbaar toegankelijk moet zijn en dat het gebied een rustige en natuurlijke inrichting krijgen. We zijn er niet gerust op dat de plannen zoals die er nu liggen dit gaat respecteren. Daarnaast roepen we op om de bewoners in de Weerd goed te informeren.

Gert-Jan van Walsum

Ik vind het belangrijk dat een politieke partij zich inzet voor duurzaamheid. En dan bedoel ik niet alleen duurzaamheid op het vlak van milieu of energie en andere grondstoffen maar ook hoe je met de ruimte omgaat. De stedelijke omgeving, bedrijventerreinen, landbouw en natuur. Ook met mensen moet je duurzaam omgaan. Verder moet een politieke

Meer over Gert-Jan van Walsum

Ontvang ontwikkelingen en nieuwe update via e-mail

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.