Rode Christoffel voor Els Thissen-Heynen

Door Privé: Lynn Rulkens op 26 augustus 2018

Tijdens een druk bezochte leden bijeenkomst bij het oudste café van Roermond, café Braam, heeft onze voorzitter Lynn Rulkens vandaag Els Heynen onderscheiden met de Rode Christoffel.

Deze onderscheiding is enkele jaren geleden ingesteld en wordt uitgereikt aan leden die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor de PvdA Roermond, en werd eerder onder andere uitgereikt aan Jacques Bennis en Carla Willemsen.

Els ontvangt de onderscheiding vanwege haar jarenlange inzet voor de gemeenschap in Roermond en Swalmen. Niet alleen was ze gemeenteraadslid, fractievoorzitter en fractiesecretaris, wethouder (gemeente Swalmen) en commissievoorzitter, maar de laatste jaren was ze ook actief als secretaris van onze afdeling.

Na de gemeenteraadsverkiezingen heeft Els het stokje overgedragen, maar ze blijft nauw betrokken bij de afdeling.