Wij roepen het kabinet op te komen met een Nationaal Plan Armoedebestrijding

Door Privé: Lynn Rulkens op 30 augustus 2022

Steeds meer mensen maken zich zorgen om hun financiële situatie. Energierekeningen stijgen enorm en boodschappen kunnen niet meer worden betaald. En in Den Haag doen ze er helemaal niets aan.

Samen met meer dan 250 collega’s van Partij van de Arbeid en GroenLinks hebben onze wethouder Felix Van Ballegooij en fractievoorzitter Lynn Rulkens het Nationaal plan armoedebestrijding ondertekend. Ook onze Roermondse collega’s Marianne Smitsmans en Anouk Dolmans van GroenLinks Roermond tekenden mee.

We roepen het kabinet op een nationaal noodplan te maken via een ingezonden stuk in het AD.nl. Hierin vragen we concreet om drie oplossingen:

💶 De lonen moeten omhoog
🙇🏼‍♀️ Toeslagen ook voor middeninkomens