Zorgen voor elkaar

De titel van ons verkiezingsprogramma is 'Zorgen voor elkaar'. We zien het als een taak voor ons allemaal om voor elkaar te zorgen. Want door voor elkaar te zorgen helpen we elkaar verder en komen we samen vooruit. Dat doen we via de overheid als vertegenwoordiger van alle inwoners, maar de overheid kan dat niet alleen. Ook burgers kunnen een belangrijke bijdrage leveren, door mee te denken en mee te praten én via burgerinitiatieven. De overheid en burgers zijn elkaars partners om zaken voor elkaar te krijgen die ons allemaal vooruit brengen. Samen zijn we verantwoordelijk voor een fatsoenlijk bestaan voor iedereen, voor een leefbare omgeving en voor een duurzame toekomst.

Ons verkiezingsprogramma

Fatsoenlijk bestaan

Kan ik de boodschappen betalen? Wordt mijn contract over een halfjaar verlengd? Kan mijn kind mee op schoolreis of bij de sportclub? Er zijn genoeg mensen die één van deze gedachten hebben. In sommige gevallen is het een combinatie van. Genoeg Roermondenaren hebben elke dag te maken met deze gedachten. Ze zijn afhankelijk van een

Leefbare omgeving