Samen voor de Voedselbank

Door Ron Piepers op 7 december 2022

Ook dit jaar zetten wij ons weer in voor de actie “Samen voor de Voedselbank”! De actie vindt plaats tot en met zondag 18 december. Het is keihard nodig, want alleen al in Roermond en omgeving zijn 426 gezinnen afhankelijk van de voedselbank en dat aantal blijft stijgen nu de energierekening stijgt en de boodschappen alsmaar duurder worden.

Op zaterdag 10 december gaan we langs de deuren in Herten. Tussen 11.00u en 14.00u kloppen we aan en vragen we of bewoners nog iets op de plank hebben voor de voedselbank.

Op zaterdag 17 december gaan we deur-aan-deur in Swalmen. Inwoners die we bezoeken tussen 11.00u en 14.00u vinden vanaf de woensdag ervoor flyers in hun bus, zodat ze goed voorbereid kunnen zijn.

De voedselbank heeft vooral lang houdbare producten nodig. Denk aan pasta of rijst, maar bijvoorbeeld ook blikken groenten of soep. Koffie, thee, zuivel of dranken zijn ook welkom, evenals ontbijtproducten zoals granen of broodbeleg. En hygiëne producten zoals shampoo of deodorant kunnen ze ook gebruiken.

Naast de 2 zaterdagen dat we langs de deuren gaan, kunt u gedurende die week ook producten afgeven bij één van onderstaande adressen:

• Kapel                     Heinsbergerweg 173, 06-30454702
  • Hoogvonderen    Adelaarshorst 15, 06-52521200